Apple iPhone lēnām mirst

Capture
Klikšķini lai redzētu lielāku

Raksta nosaukums nav izvēlēts nejauši. Pacentīšos paskaidrot manu apgalvojumu un pārliecību šai patiesībai.

Lai arī Apple jaunākās mobilās iekārtas versijas iznākšana tiek pavadīta ar ļoti spēcīgu mēdiju uzmanību un tehnoloģisko cilvēku fanošanu, tomēr nu jau kādu laiku ir novērojama strauja tirgus daļas samazināšanās Apple platformai. IDC (respektējams biznesa datu analīzes uzņēmums) ir izpētījis, ka pasaulē uz katu vienu iPhone tiek piegādāti 9 Android telefoni. Jā, kompānijai Apple ir milzīga peļņa, lojāli lietotāji un “īpašs” produkts, tomēr pasaulē ir pieredzēti daudzi produkti, kuriem bija dedzīgs atbalstītāju pulciņš, sava ļoti stabila tirgus daļa, bet kaut kā beigu beigās tomēr tirgus tos sabradā. Tā notika ar Motorolla, Blackberry, Nokia, Netscape.

Blackberry (akciju cena 2007 gadā 227$ bet šodien vien 11$) ir viens no uzņēmumiem, kuru liktenis būs kā paraugs tam kas notiks ar Apple iPhone. Lai arī uzņēmumam bija augoši apjomi, lielisks produktu portfelis, liela peļņa tomēr tirgus daļas samazināšanās automātiski noved pie kritiskās masas pazaudēšanas. Līdz ko kāds no spēlētājiem noslīd zem 10% no tirgus daļas tā pastām milzīgs risks, ka saturs šai platformai vairs netiek radīts. Ņemot vērā, ka iOS ir nesavietojama platforma, tad nākotnē aizvien vairāk redzēsim, ka izstrādātāji sāks ignorēt iOS platformu (kā tas jau šobrīd notiek ar Windows Phone, Blackberry un Windows 8.1). Izstrādātāju pakāpeniska pazaudēšana nozīmē, lēnu un neizbēgamu nāvi platformai.

Modernajā laikmetā, kā visas tehnoloģijas ir pieejamas gandrīz visiem patērētājiem ikvienā pasaules nostūrī praktiski vienlaicīgi, ilgtermiņā uzvarēs tikai no biznesa viedokļa “labākā” platforma. Google Android, ļaujot daudziem ražotājiem bez maksas izmantot platformu, kļuvusi par ražotāju iecienītāko platformu. Apple stratēģija, tikai pašiem ražot iekārtas, ir novedusi pie tā, ka Apple ir viens karotājs pret daudziem pasaules sadzīves tehniskas un elektronikas milžiem. Rezultātā – agri vai vēlu pat skudru pūznis var dabūt ziloni gar zemi.

Nesaku, ka Apple iPhone izzudīs tik drīz, bet esošās tendences liecina, ka Apple zaudē aptuveni 2..3% tirgus daļas katru gadu (šobrīd vien ~11%) un tas nozīmē, ka 4..5 gadu perspektīvā Apple iOS kā nozīmīga tirgus spēlētāja loma izzudīs, ja vien beidzot netiks radīts kaut kas fundamentāli jauns. Pulkstenis diezin vai mainīs šo krītošos līkni. Maksājumi, izklaides saturs – varbūt.

Ņemot vērā to, ka Apple tirgus daļa samazinās, tad vienīgā izeja, lai apmierinātu visnotaļ lielo akciju cenu un prasīgos investorus, kas pieraduši pie nenormālas peļņas, ir pelnīt vairāk no katra iPhone lietotāja. Es domāju, ka Apple ieviešot jaunos pakalpojumus kā Apple Pay, lielākus telefonus, mūzikas strīming servisu un tamlīdzīgi vienkārši “slauks” esošos klientus. Redzot arī to, ka pēdējos 4 gados Apple praktiski nav izdevies radīti nevienu jaunu vai būtiski uzlabotu produktu, ir skaidrs ka iPad un iPhone ir iegājuši no “Star” stabilā “Cash cow” stadijā. Bet vecas govis beigu beigās nonāk desās.

Mūūū…

30 thoughts on “Apple iPhone lēnām mirst

  1. Kāpēc rakstīt šādu sviestu? Pirmkārt, izskatās gudri, izmantoti gudri termini, bet, ja paskatās uz pieturzīmju ne-lietojumu un pareizrakstību, tad tas uzreiz rada pareizāku priekšstatu par to, kā šādu rakstu uztvert.

    Otrkārt, kā vispār drīkst salīdzināt Apple iPhone ar Android telefoniem? Konkrēta ražotāja telefona modeli pret vairāku ražotāju telefonu saimi? Pavisam nekorekti. Būtu vismaz iOS mobilās ierīces pret Android mobilajām ierīcēm…

    “Ņemot vērā, ka iOS ir nesavietojama platforma, tad nākotnē aizvien vairāk redzēsim, ka izstrādātāji sāks ignorēt iOS platformu” Aizvien vairāk? Varbūt no sākuma sagaidīsim, kamēr izstrādātājiem vispār beidzot būs izdevīgāk izmantot kādu citu platformu, nevis iOS? Jo, kā zināms lielākais ROI ir tieši no iOS platformas aplikācijām, arī interneta sērfošana lielākoties notiek no iOS aplikācijām, kā arī iepirkšanās online.

    Protams, katram biznesam ir savs dzīves cikls, gan jau nekur no tā neizbēgs arī Apple, kā saka “dzīvot ir kaitīgi, jo mēs visi mirstam no dzīves”. Bet Apple vēl aizvien “smeļ krējumu” ar dažām ierīcēm (Pareto princips), kamēr pārējie dabū tikai atlikumu.

    • Būtu naivi uzskatīt, ka Apple no visas sirds rūpējas par izstrādātāju labklājību. Lielajā biznesā interesē tikai pašu ienākumi. Ja var pa lēto izmantot globālo izstrādātāju pulku lai pārdot telefonus – lieliski. Ja paskatītos uz to darbu kas tiek ieguldīts aplikāciju izstrādē un to naudu ko izstrādātāji ir faktiski saņēmuši, tad tu saprastu, ka tas ri Win – Loose bizness… kur zaudētājs joprojām jūtas ieguvējs.

      Android turpretī, pateicoties, lielajam lietotāju pulkam, nodrošina daudz plašāku auditoriju. Piekrītu, ka vidēji Android lietotājs ir mazāk maksāt spējīgs, bet tendences rāda, ka agri vai vēlu izteikti dominēs. Tāpat kā daudzus gadus visi spļaudās par Windows, bet turpina lietot, jo to lieto pārāk daudzi citi un gandrīz visas aplikācijas rezultātā pieejamas tikai šai platformai. Tas pats notiks ar Android – agri vai vēlu dominēs aplikāciju tirgu dēļ tā, ka tie kontrolē lietotājus.

      Es nesaku, ka tas ir labi. Vienas tehnoloģijas dominance nekad nav bijusi auglīga, jo sabremzēsies inovācijas. Konkurence ir tā kas veicina izaugsmi. Apple veiksmīgi satricināja Nokia dominanci, bet Google rezultātā no tā kļuva lielākais ieguvējs. Arī Android kādu dienu kāds satricinās, bet diezin vai tas būs Apple.

      • Varbūt Apple nerūpējas no visas sirds par izstrādātāju labklājību, bet viņi apzinās, ka izstrādātāju labklājība ietekmē viņu peļņu, tāpēc ir vērts par to parūpēties. Un izstrādātāju rīki iOS platformai ir nenormāli patīkami, nevar salīdzināt ar Android platformas rīkiem.

        Par Windows dominanci daļēji nepiekrītu. Aizvien vairāk cilvēku man apkārt (un es tai skaitā) pāriet uz MacOS, kas agrāk bija eksotika, bet tagad tā ir diezgan vienlīdz populāra vide. Esmu darbojies ar Windows no 3.1 laikiem, dažus gadus atpakaļ “dzīve piespieda” lietot MacOS. No sākuma bija nepierasti, bet kad pāris gadus atpakaļ nomainīju darbu un bija iespēja, ka man piedāvās Windows, sapratu, ka pie tās platformas vairs nevēlos atgriesties, tas būtu solis atpakaļ.

      • Deniss, man nav nekādu aizpsriedumu. Skatoties tīri uz datiem (http://www.ranking.lv/lv/rankings/operating-systems.html) redzam, ka iOS tirgus daļa , piemēram, Latvijā ir tikai nedaudz virs 3%, bet MacOS vien 1,63%. Salīdzinājumam Android ir 10%. Ar ko tas skaidrojams?
        Manuprāt, (ja man matemātika padodas) Android ir 2x populārāks kā MacOS un iOS kopā ņemot. Jā, ir cilvēki kas izmanto MAC datorus (piemēram, mūsu uzņēmumā lielākā daļa), bet es cenšos paskaidrot ka tendence kopumā ir ļoti būtiski par labu Android platformai.
        Pirms pāris gadiem visi analītiķi prognozēja un arī es pats ticēju, ka Windows Phone ļoti būtiski palielinās tirgus daļu, bet tomēr tas nenotiek un kaut kādā mērā žēl, ka nenotiek, jo Androīdam vajag jaunu un niknāku konkurentu par iOS lai tirgus kopumā attīstītos un patērētāji iegūtu.

    • Vēl es gribētu piebilst – raksts vispār ir par platformu kā tādu nevis par aplikāciju izstrādi vai pelnīšanu ar aplikāciju izstrādi. Katrs investē savu laiku tur, kur tas tic ka būs lielākā atdeve (ilgermiņā vai īstermiņā, tas ir katra paša ziņā). Es pats esmu bijis Apple iPhone lietotājs, gan Windows phone un tagad Android. Ja godīgi, tad starp šīm platformām būtiskākā atšķirība ir tikai iekārtu piedāvājumā – iPhone (līdz šim) bija mazi, dārgi. Windows Phone bija tikai daži tālruņi no dažiem ražotājiem, taču Android ir ļoti daudz tālruņu modeļu no daudziem ražotājiem. Lielākā daļa totāli mēsli, bet dažas iekārtas ir patiešām izcilas – piemēram HTC One M7 ir patiešām lielisks premium klases tālrunis par pusi no iPhone cenas.

    • Vēl šeit ir statistika no pasaules analītikas uzņēmuma par pārlūkprogrammu tirgus daļām, tad arī šeit ir redzams, ka Android ir jau apsteidzis iOS, lai gan iOS joprojām ir ļoti liels apjoms, tomēr salīdzinoši maza jauno iekārtu pārdošana neizbēgami samazina arī šo tirgus daļu (Mājas lapu apmeklējums no mobilajām iekārtām). http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=9&qpcustomb=1

      Gada laikā Android ir iekarojis no 30% uz 45% tirgus daļu, bet iOS samazinājis no 55% uz 44%. Pie šāda krituma iOS kopējais īpatsvars būs zem 10% jau pēc 3…5 gadiem. Ja man būtu tagad jāinvestē nauda savā mobilajā produktā, es apzināti izvirzītu Android platformu kā pirmo, iOS kā otro, bet pārējās vienkārši ignorētu… pagaidām.

  2. Jāatdzīst, ka raksts ir diezgan trāpīgs. Lai cik izmisīgi Apple mēģinātu tēlot, ka viņu produkti ir kas īpašs, patiesībā, neko citādāku, no pārējiem atšķirīgu viņi sen jau nav radījuši. Vairāk vērojama tendence, ka citu jau aprobētās, iztestētās lietas ar pāris gadu novēlošanu ievieš arī Apple. Bet jāatdzīst, ka klientu lojalitāte viņiem ir izcila. Tikai tāda slimīgi fanātiska.

    • Jo Apple tās pārbaudītās lietas ievieš tā, ka tās var lietot normāls cilvēks – pensionārs, bērns, mākslinieks, nevis tikai IT gīks. Piemēram Apple Pay – nekas jauns, sen jau bija NFC citos tālruņos. Bet vai ar NFC varēja samaksāt McDonald’s vai Macy’s tīklā?

      Un vēl plusiņš Apple lauciņā – paskatieties, cik % iOS ierīces ir ar jaunāko OS, un cik % ar jaunāko OS ir Android ierīces vai jebkuras citas. Nav ko brīnīties par klientu lojalitāti ar tādu atbalstu.

      • Ko dod jaunākais OS, ja tas ne ar ko neatšķiras (lasi- nav spājīgāks) no citu ražotāju OS, nav savietojams ne ar ko citu, izņemot pārcenotos iProduktus? Neesmu redzējis pārāk daudz pensionāru un bērnu ar iponiem. Ar android aprīkotiem telefoniem gan. Un, redz, te tu arī pats pasaki, ka iprodukti ir domāti… prātā mazspējīgākiem cilvēkiem, ja reiz androīds ir tā pārmēru sarežģītā lieta. Paškritika ir laba lieta. Diez kur tas sarežģītums androīdā slēpjas? Ir jābūt gīkam, lai ieslēgtu aparātu un spiestu ikonas uz ekrāna? Kas ir citādāks kā iponos?

      • Gundar,
        “Ko dod jaunākais OS, ja tas ne ar ko neatšķiras (lasi- nav spājīgāks) no citu ražotāju OS, nav savietojams ne ar ko citu, izņemot pārcenotos iProduktus?” Jaunākais iOS uz 3 gadus veca iPhone 4s 100% būs spējīgāks par jebkuru Android uz 3 gadus vecas mobilās ierīces. Pārcenoti? Cena atbilstoša tam, ko pircējs par to naudu saņem. Ja būtu pārcenoti, neviens tos nepirktu, un noteikti nestāvētu rindās pie veikaliem uz jaunāko modeli.

        “Neesmu redzējis pārāk daudz pensionāru un bērnu ar iponiem. Ar android aprīkotiem telefoniem gan.” Tas, ka Latvijā daži nevar vai negrib atļauties nopirkt iPhone, nav pretarguments tam, ka ar tiem ir ērti un vienkārši rīkoties.

        “Un, redz, te tu arī pats pasaki, ka iprodukti ir domāti… prātā mazspējīgākiem cilvēkiem, ja reiz androīds ir tā pārmēru sarežģītā lieta.” Tā ir tava interpretācija.

        “Paškritika ir laba lieta.” Vēlreiz tava interpretācija.

        “Diez kur tas sarežģītums androīdā slēpjas? Ir jābūt gīkam, lai ieslēgtu aparātu un spiestu ikonas uz ekrāna? Kas ir citādāks kā iponos?” Palieto iPhone ilgāku laiciņu, sapratīsi.

      • Te man jāpiekrīt, ka Apple ļoti veiksmīgi prot tehnoloģijas padarīt lietotājam draudzīgas. Taču nu jau daudzus gadus arī citi ražotāji cītīgi to dara un šobrīd Apple vai Android (vai Windows Phone) visi ir patiešām viegli lietojami un šī Apple unikālā priekšrocība ir kļuvusi par tikai mītu.

      • Ar pārliecinātu fanu nav jēgas strīdēties. Argumenta neviena. Labāks tāpēc, ka labāks. Nu lai tā būtu. Visu cieņu viedokļa stabilitātei, neko citu arī negaidīju. Apple uzkrājumiu miljardi jau jāturpina palielināt, atdodot savus līdzekļus. Žēl tik ka ar visiem saviem reāli brīvajiem miljardiem un savu patiešām gudro darbinieku armiju viņi nespēja piedāvāt ar savu jauno produktu neko vairāk, kā to, kas androidos bija jau pāris gadus atpakaļ. Nu vai vismaz atļauties nolaist cenu, ja reiz naudu jau nav kur likt vairāk.

      • Gundar, par jauno iPhone arī esmu diezgan vīlies. Nekā jauna, diemžēl tas ir kļuvis lielāks. Gaidīju ko inovatīvāku. Pārliecināts fans noteikti neesmu, bet lietojis gan Android ierīces, gan iPhone, esmu izstrādājis aplikācijas gan priekš Android, gan iOS platformas, tāpēc ir priekšstats arī par to, kas notiek “tur iekšā”. IT nozares apritē esmu vismaz 20 gadus, tāpēc ir man diezgan nobriedis uzskats par to, kas ir būtiski un kas nav. Megapikseļu skaits kamerā nav būtisks, ja kamera ir sūds. Procesora ātrums un RAM daudzums nav būtisks, ja OS ir sūds un nemāk menedžēt atmiņu. NFC maksājumi nav būtiski, ja tos nevar izmantot McDonaldā. Kāpēc biznesa pasaulē izmanto iOS, nevis Android? Argumentu ir daudz, bet par tiem strīdēties neredzu jēgu. Katram pašam līdz tam jānonāk.

      • Biznesa aprindās (es tiekos ar ļoti daudz uzņēmējiem ikdienā) ir gan iPhone, gan HTC One gan Samsung Galaxy. Ir arī vēl Blackberry. Taču jāatceras, ka masu veido vidējais lietotājs ar savām finanšu iespējām. Apjomu nākotnē nodrošinās nevis biznesa aprindas, bet gan Āzijas vidējais patērētājs ar savu lēto telefonu… gribi vai negribi, bet tev nāksies izstrādāt aplikācijas, kuras varēs izmantot arī tas miljards lietotāju, kuri nekad nevarēs atļauties 10x dārgāko iPhone.

  3. Nekad, nekad neskaties uz Apple no tā paša skatpunkta, kā uz pārejiem tirgus spēlētājiem, jo kad runa iet par Apple, tur vairs netiek piemēroti klasiski biznesa principi. Te, ir nepieciešams runāt par reliģiju un fanātismu, un būsim godīgi, nevienam citam uzņēmumam nav šādu spēju, un diez vai arī būs.

    Otrkārt, lai arī cipari un statistika ir tāda kā ir, tas absolūti nenozīmē to, ka iOS kļūs mazāk pievilcīgs izstrādātājiem. Tieši pretēji, neskatoties uz to ka Android lietotāju ir ievērojami vairāk, iOS lietotāji tērē teju divas reizes vairāk naudas aplikāciju iegādei nekā Android lietotāji, un kaut kā šaubos, ka te kaut kas varētu tuvākajā (2-5 gadu) laikā mainīties. Tā pat, lai arī šobrīd tik katrs 10 telefons ir Apple ražots, ir jāatceras arī tas, ka Apple faktiski ražo tikai high-end aparātus (tāds vidējais vai lētais gals viņiem nemaz neeksistē), kur pretī Android lielākoties ir tieši šāda veida aparāti, un loģiski, ka lielākā daļa šādu lietotāju nebūs gatavi maksāt par aplikācijām, ir sevišķi, ja viņiem ir iespējams tās iegūt bez maksas. Ja vēlies tiekties pēc iespējas plašāka lietotāju skaita, tad jā, Android būs īstais, taču lietotāju maksātspējas ziņā, iOS vēl ilgi netiks pārspēts.

    Vēl viena piezīme – ja MS izlaidīs Minecraft WP versiju, arī Windows Phone kā platforma varētu atdzīvoties.

    • Uz visiem attiecas tirgus principi. Kādreiz Nokia visiem šķita nesatricināms līderis, bet nu tā ir saraustīta gabalos tieši dēl tā iemesla, ka pazaudēja tirgus daļu… agri vai vēlu, viedtelefonu tirgus izaugsme apstāsies (vai arī pat nedaudz samazināsies) un tad tirgus daļa būs pats svarīgākais faktors, lai izdzīvotu nosacītajā tirgus segmentā ilgtermiņā. Nav tāda atsevišķa Apple tirgus segmenta, kas pilnīgi neatkarīgi dzīvo no pārējiem viedtelefoniem. Katrs lietotājs kas pērk Android vai iOS iekārtu nedaudz bet tomēr apsver otru un tikai sev zināmu iemeslu pēc izvēlas to ko izvēlas. Patērētājs ir tas kas noteiks, bet izstrādātāji tikai sekos patērētāja izvēlei.

      • Vēlreiz mēģināšu paskaidrot – uz Apple neattiecas klasiskie tirgus principi, jo tā savā būtībā darbojas kā reliģija, vadoņa kults. Šobrīd šis vadonis ir jau aizgājis mūžībā, līdz ar to iespēja, kas viņš kādreiz varētu atgriezties ir visai necila, taču līdzīga situācija uzņēmumā jau tika pieredzēta, un ja mēs kaut ko zinām no vēstures, tad tas ir tas, ka tā mēdz atkārtoties, sekojoši, ir iespējams pieņemt, ka tie paši notikumi, kas Apple risinājās 90. gadu vidū, var atkārtoties šīs tūkstošgades 20. gadu sākumā. Līdz ar to apgalvojums par nesatricināmību ir aplams, jo nekas nav mūžīgš, taču, iemesls, kādēļ tas varētu notikt, ir saistīts nevis ar tiem faktoriem, kas tiek aplūkoti tirgzinībās, bet drīzāk sociloģijā, antropoloģijā, teoloģijā un psiholoģijā.

        Jā, ir iespējams piekrist, ka teorētiski nav tāda atsevišķa segmenta, kas būtu domāts tikai Apple iPhone, jo faktiski šis segments ir high-end viedtālruņi – tādi, kādus piedāvā daudzi ražotāji, taču kvalitātes (lai arī ko teiktu kvēlāki HTC fani attiecībā uz M8, mana aparāta build quality ir ievērojami zem Apple līmeņa), kā arī ierīcei, kas simboliski norādītu uz tavu sociālo statusu, Apple iPhone nav konkurentu. Līdz ar to, ja tava mērķauditorija ir maksātspējīgie klienti, uzņēmēji, vadītaji utml. ir daudz ērtāk izvēlēties iOS kā primāro platformu, aizmirstot par Android. Bet ja tiek meklēts tirgus, kur mēģināt piedāvāt savu aplikāciju pēc iespējas lielākam skaitam cilvēku, būs jāizvēlas Android. Taču arī te ir savas nianses.

        BTW, Apple MAC OS X tirgus daļa šobrīd ir aptuveni 5%, taču aplikācijas, programmatūra tai vēl joprojām tiek veidotas 🙂

  4. Ābolus pie āboliem lūdzu.
    Tirgus daļa augšējā segmentā, turpat kur pieminētais HTC ONE M7 un citi zvēri?
    Jā Samsung S2 arī ir Android, bet neuzskatu to par līdzvērtīgu tā laika ābolu paaudzei (Sieva kautkā sadzīvo ar tādu).
    Sony Xperia Z3 – super dzelzis, ātrs, kvalitatīvs – bet softs – džīzas.
    Veltīju 2h no savas dzīves lai sadabūtu jūzerim visu ko nu dzīvei ievajagās – ne ne ne. Tāda miskaste google play. Nemītīgi nesaprotami atjauninājumi. Itkā advancēti, ir papildus iespējas, visu var pielāgot, bet reāli krīt uz nerviem.
    Kur jūs raujat tos “tīros” Android + normālus dzelžus?
    p.s.
    Pamēģiniet HTC kādā servisā iedot pēc garantijas laika… visur kratās vaļā kā no nelaimes, tāpat kā no Lumia.

  5. Nu jā:
    “Most of Android’s strength this quarter was fueled by gains in the low (US$100<US$200) and ultra low-end (<US$100) of the market, seeing those categories grow 16.5% sequentially since the first quarter."
    Zvanīšanai der dajebkas. Cilvēki birojos darbojas arī ar lētajiem BlackBerry …. (brrr)

    • Mac datori pēdējos gados ir palielinājuši tirgus daļu. Īpaši ASV. Taču kopumā tiem neizdodas iekarot pārāk lielu tirgus daļu pateicoties to cenai. Līdz ar to – paliek tikai noteiktā high-end segmentā. MB Air bija/ir labs un joprojām īsti nav pārspēts ultrabook segmentā. Tur gan roku “pielika” arī visai neveiksmīgais MS Windows8 jaunais interfeiss.

  6. Man tāds čujs, ka iPhone nākotne ir līdzīga kā mac, Hi end. Tāpēc cena sarūk, no ekosīstēmas viedokļa, apple zaudē, jo ir slēgts, bet mirgēt no Andrīša uz iOS un atpakaļ nav vairs pārāk sāpīgi.

    Ilgtermiņā, Apple pelna, Samsons pelna, aber pārējie…. Samsung tagad izstrādā Andrīti (Knox uz L), un Tizen… Priekš mums patērētājiem labāk ka ir konkurence, jo Andrīši pagaidām konkurē tikai ar cenu.

  7. Vīgant, tev taisnība. Apple tuvākajā desmitgadē apēdīs Google vai Samsung. Neskatoties uz šībrīža kapitalizāciju. Es labi nopelnīju, šortojot Nokiju, vēl nevaru saprast vai šis ir augstākais Apple punkts, vai vēl nē. Bet kopumā, protams, ies uz leju. Vēl kas – visiem noteikti ieteiktu izlasīt Innovators Dilemma.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s