Tesla Model S – jaunas paaudzes auto

2013-Tesla-Model-S-rear-three-quarter-1Šķiet ikviens vīrietis laiku pa laikam iemīlas… iemīlas kādā automašīnas modelī. Ne jau tā, ka tagad jāņem lielais kredīts un jābrauc aiz trejdeviņām jūrām un jāpērk nost, bet tā vairāk kā platoniski. Mans šī brīža favorīts ir Tesla Model S – pirmais sērijveida elektroauto, kas iekarojis sirdis un maciņus ievērojamam skaitam autobraucēju. Pirms pāris dienām, Frankfurtes auto izstādē, man bija tā iespēja apskatīt Tesla Model S tuvumā, ielīst salonā un pavērt “kapotu”.

Tesla ir radījusi sportisku auto, kas pamanījies izkonkurēt ASV tirgū tādus savas klases auto modeļus kā BMW 7 sēriju un Audi A8… neskatoties pat, ka auto darbina tikai elektrība. Jā – Tesla Model S ir pirmais nopietnais elektroauto pieteikums vāģiem ar iekšdedzes dzinējiem.

Tehniskie parametri (jaudīgākā komplektācija):

  • ieskrienas 4,2 sekundēs līdz 100 km/h
  • ar pilnu bateriju var nobraukt 482 km (426 km sertificēts)
  • maksimālais ātrums 210 km/h
  • dzinēja maksimālā jauda 416 Zsp (310 kW)
  • baterijas uzlāde ar standarta mājas 220V rozeti ~ 100 km / stundā (pa nakti var pilnībā uzlādēt)

Auto tehniskā konstrukcija ir ļoti “vienkārša”, tajā nav daudz mehānismu līdz ar to dzinējs ir komfortabli iekārtojies zem aizmugures bagāžas nodalījuma grīdas un pieslēgts pa tiešo pie riteņiem. Ņemot vērā, ka elektromotoro nevajag īpaši dzesēt vai pievadīt gaisu, kā arī novadīt izplūdes, tad mašīnas apakšā nekādas trubas un rores neatradīsiet. Visa mašīnas salona grīda sastāv no vienas lielas plakanas baterijas, pa papildus izteikti zemam svara centram nodrošina arī automašīnai ļoti stabilu “rāmi”.

P1080829Automašīnas stūres mehānisms sastāv no ektroniskas vadības un elektromehānismiem (priekšējie riteņi nav tiešā veidā mehāniski savienoti ar stūri). Mašīnas vadība un sūres precizitāte līdz ar to var tikt mainīta atkarībā no braukšanas ātruma un apstākļiem. Mašīnai nav ātrumkārbas, sajūga, benzīna bākas un citu mehānismu, kas ir parastām automašīnām. Lai taupītu enerģiju viscaur automašīnā ir padomāts par efektivitāti – aerodinamiku, svaru (viss iespējamais korpusā ražots no alumīnija).

Tāpat mašīna aprīkota ar reģeneratīvo sistēmu, līdz ko vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, tā automašīna sāk samazināt ātrumu un enerģiju “savāc atpakaļ” un lādē bateriju.

Īpaši jāizceļ arī automašīnas salons, jeb precīzāk sakot priekšējais panelis – uz tā nav nevienas pogas, vai klasiskā “pulksteņa” tipa mehānisma. Viss sastāv no 2 displejiem – viens, kas aiz stūres attēlo ātrumu, noskrējienu un tamlīdzīgu informāciju, bet otrs 17 collu skārienjutīgs displejs, kas iebūvēts pa vidu. Ar skārienjutīgo displeju ir iespējams kontrolēt visu nepieciešamo automašīnā sākot ar apgaismojumu ārpusē, beidzot ar apgaismojumu iekšpusē un lūkas atvēršanu.

Automašīna aprīkota ar iebūvētu Wifi bāzes staciju, līdz ar to Jums ir iespēja ielikt SIM karti un braucot baudīt automašīnā interneta sniegtās priekšrocības. Tas gan vairāk attiecas uz pasažieriem, bet tomēr.

Ņemot vērā, ka automašīnas inteliģence galvenokārt tie vadīta no datora, tad automašīnai ir automātiska attālināta programmatūras atjaunošana, kas nodrošina to, ka vienmēr automašīnas ir atjaunota un pamanītās kļūdas novērstas. Atjaunojot programmatūru Tesla spēj uzlabot enerģijas patēriņa efektivitāti, līdz ar to automašīna stāvot garāžā var kļūt efektīvāka, gudrāka vai automātiskāka pati par sevi vien atjaunojot programmatūru.

Tāpat automašīnai ir pieejama mobilā aplikācija telefoniem, kurā jūs varat redzēt dažādas lietas kā piemēram baterijas uzlādes stāvokli, braukšanas ātrumu un citu reāla laika informāciju par automašīnu. Zemāk īss Tesla Model S mobilās aplikācijas demo:

Papildus video par rūpnīcu. Kā top Tesla Model S:

ASV Tesla Model S ir jau pārdošanā un tiek veiksmīgi pārdoti visi saražotie modeļi. Papildus tas Tesla ir izbūvējusi auto uzlādes punktus ASV un ikviens Tesla īpašnieks var lādēt savu auto par brīvu. Tuvākajā nākotnē Tesla plāno arī izbūvēt super ātru baterijas nomaiņas automatizētu servisu, kas ļaus minūtes laikā nomainīt automašīnai tukšu bateriju pret pilnu un turpināt ceļu. Zemāk var noskatīties demonstrāciju, kā notiek automatizēta baterijas maiņa:

Noslēgumam – Latvijā ir reģistrēta jau pirmā Tesla Model S automašīna. Īpašniekam gan nācās vest savu auto pāri okeānam, sertificēt un pašam uzņemties risku apkalpot… bet laikam ir tā vērts būt pirmajam. Ņemot vērā, ka jaunas automašīnas cena ar visu aprīkojumu Latvijā oficiāli būs ap 100 000 EUR , tad noteikti tā nebūs budžeta mašīna. Par to cenu Tesla piedāvā ne tikai ekoloģisku auto, bet arī lielisku dizainu un sportisku braukšanas baudu.

7 thoughts on “Tesla Model S – jaunas paaudzes auto

  1. Prieks, ka tev arī ir pozitīvas emocijas un patika pret šo te jauno “lietiņu” 😉
    Tesla Model S jau tiek “likta” kopā Nīderlandē un jau tiek piegādāta Eiropas pircējiem, no Eiropas. Norvēģijā jau ir Tesla Supercharge tīkls, kurš ļauj bez maksas izbraukt cauri gandrīz visai Norvēģijai un drīzumā (1-2gadi) tā varēs izdarīt visā Eiropā, izņemot, protams, Baltiju/Poliju…!

    Cik man zināms, ir viena Tesla Model S Latvijā, un to vienu, tiešām pats īpašnieks “ieImportēja” un noņēmās ar to ne pa jokam – lūk forums, kur cilvēks apraksta savu stāstu kā dabūt Teslu iekš LV un kādas viņam tur problēmas..: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13511-How-can-I-charge-a-US-built-Model-S-in-Latvia

    • Cik man ir zināms, tad Tesla meklē rūpnīcu Eiropā un vai Āzijā. Ražošana ārpus ASV pagaidām vēl nav. Tesla Eiropas tirgu iekaros sākot ar Norvēģiju, jo tur patiešām ir liels pieprasījums un maksātspējīgi klienti… domāju, ka tas ir pareizi. Nākotnē Model X būs SUV klasē un cerams, ka Model E būs ekonomiskākā klasē (piemēram vidēja izmēra sedans). Es gan gribētu, lai Tesla izlaiž minivenu… varbūt Chrysler (Lancia?) paspēs pirmie uztaisīt Voyager electric?

      • Jā jā – NL notiek tikai ASSEMBLING…, ja uzsāks ražošanu tad jau cenas arī būs, iespējams, draudzīgākas. Par minivenu jā – būtu labi. SUV ir super, ietilpīgs utt, bet nu pārāk “ekskļuziff” – iespējams, to visu platformu izmantos, nākotnē, un uzkabinās “minivena” virsbūvi, tik lētākus materiālus/apdari, un BAMS – ģimenēm pieejams auto – ceru ka tā būs. 😉 Es labprāt savu ģimeni (nākotnes) vadātu ar elektro auto minivenu 😉

  2. Kā var auto vērtība tā atšķirties ko te prognozē Eiropā 100 000€ ja ASV tā cena ir no ~64 000 – 110 000 $ ?(atkarībā no komplektācijas)
    Man pārrēķinot sanāca (lētākā versija ko Teslamotors piedāvā) 47 000€. Un performance plus versija sanāk 80 500€
    Kā var sanākt 100 000€ ?
    Par ko? Par transportēšanu? Ap 10 000$

    • PVN (ASV PVN ir ļoti mazs ~7% un ja pērk internetā, tad šķiet vispār netiek piemērots), transportēšana nedaudz, reģistrēšana nedaudz.
      Un ASV cenas veikalos (vismaz, tur kur es biju Sietlā) arī parastos veikalos norāda bez PVN, bet pie kases jāmaksā ar PVN, pat tādos veikalos kā apģērbu bodes un elektronikas bodes.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s