Gāzes iekārtas atmaksāšanās aprēķins (ROI)

Getz gāzes aprēķinsDaudzi no Jums jau zina, ka man ģimenē ir 2 automašīnas Getz. Pirms nedaudz vairāk kā pusgada mēs nolēmām abas automašīnas aprīkot ar gāzes iekārtām, lai braukšana būtu finansiāli izdevīgāka. Pa šo laiku esam baudījuši gāzes iekārtas sniegtās priekšrocības abās automašīnās un nu jau pēc pusgada varu visai godīgi parādīt un pastāstīt par savu pieredzi.

Protams, ka uzstādīt gāzes iekārtu man pamudināja visai augstā benzīna cena un fakts, ka mēnesī (vasarā) mēs nobraucām vairāk par 5000 Km. Kad nobrauc tik daudz, tad degvielas izmaksas diezgan būtiski liek par sevi manīt ģimenes kopējā budžetā. Tā nu pēc nelieliem aprēķiniem tika nolemts uzstādīt gāzes iekārtu. Tagad ir pagājis pusgads un varu pateikt detaļās par visu, kas saistīts ar gāzes ekspluatāciju. Esmu pat izveidojis nelielu failu, kur katrs no Jums var ielikt savus izejas skaitļus, lai saprastu vai gāzes iekārta ir Jums izdevīgi.

Klikšķini uz bildes, lai lejupielādētu Excel failu un izrēķinātu arī savam auto!

32 thoughts on “Gāzes iekārtas atmaksāšanās aprēķins (ROI)

  1. Saprotu, ka brauc tikai pusgadu, bet cik realistisks ir šīs aprēķins? Vai tad gāzes iekārta ir perfekta, un tai nekad nekas neplīst? Zema gāzes uzpildes staciju pieejamība nenozīmē, ka tik un tā puse attāluma jābrauc uz benzīna?
    Vnk pēc tava aprēķina sanāk, ka uzstādīt gāzi ir izdevīgi gandrīz vai jebkuram. Man kaut kā neticās.

    • Ja uzstādi gāzes iekārtu pats (t.i. savam auto, nevis pērc auto ar jau gāzes iekārtu), tad iegūsti garantiju – ir kantori, kas dod pat trīs gadus bez nobraukuma ierobežojuma. Protams, ka ir detaļas, kas var plīst, parasti sprauslas – bet tās nomaina bez problēmām un iebildumiem. Gāzi uzstādīt ir ekonomiski tad, ja nobraukums ir liels. Ja tas nepārsniedz 10k gadā, un auto patēriņš ir ap 6-7lati 100km, tad noteikti nav vērts. Ātrāk atmaksāsies lieliem motoriem ar lielāku patēriņu. Latvijā ar gāzes uzpildes stacijām nav problēmu. Ja brauksi tālāku gabalu, tad reizēm vajag piedomāt, kur uzpildīsi. Arī ārpus LV nav problēmu – Lietuva, Polija (gāzes iekārtu valsts), Vācija – visur varēja uzpildīties.

      • Šo es arī nesaprotu – ja jau viss ir tik labi, un pēc tevis un Viganta sniegtajiem datiem, regulārās izmaksas ir 20-30Ls gadā, bet ietaupījums ar 10000km nobraukumu sastāda ap 300Ls gadā, tad kāpēc “nav vērts”? Sanāk, ka pat ar 7000km nobraukumu ir vērts, jo iekārta atmaksājās garantijas laikā. Tāpēc man aizdomas, ka Viganta aprēķinā kaut kāda būtiska komponente iztrūkst.

      • sh00s: Nu nekādu komponenti neesmu izlaidis. Atgādināšu, ka es neesmu ieinteresēts tev pārdot šo iekārtu… vienkārši vēlējos padalīties ar REĀLU pieredzi. Katrs, protams, pats izvēlas kur un kā tērēt savus līdzekļus.

      • Vīganta aprēķinos ir norādīts mazs degvielas patēriņš braucot ar gāzi. Manā pieredzē ar 3.2 un 2.7 litru motoriem tas ir ap 1litrs/100km, attiecīgi pieaug šīs izmaksas. Ja plāno ar mašīnu braukt 5 gadi, un nebrauc vairāk par 10k km gadā tad jā, iesaku pāriet uz gāzi. Jārēķinās, ka sākumā ir vajadzīgs kapitālieguldījums 450-650 Ls, kas tomēr ir diezgan.

  2. Ar gazificētu auto pārvietojos jau vairāk kā 4 gadus. Gāzes sistēmas remotos (apkopēs) gadā atstāju 20-30Ls.
    Un ņemot vērā, ka Latvijā visās lielākajās pilsētās ir vismaz viena uzpildes stacija, tie 400km pietiek atliektiem galiem. Ārpus Latvijas ir bēdīgāk, bet ne katastrofāli.

  3. Kādam jābūt santīma p*jam, lai nopirktu to mazo pirdelīti ar 1.4 motoriņu, kurš jau tā pārvietojas uz pirdiena spēka un tad vēl ielikt viņā gāzes iekārtu?!

    Neesi kādreiz domājis par kārtīgas mašīnas iegādi, lai braukšanu tajā varētu arī izbaudīt gan pats, gan apkārtējie, nevis pārciest to laiku, kamēr tiec no punkta A punktā B mazajā Getz pirdelītī? Pieļauju, ka tev vajadzētu būt pietiekoši lieliem ienākumiem, lai varētu atļauties pacelt mazliet savu dzīves līmeni, nevis nodarboties ar nūģisku exceļtabulu veidošanu.

    • Esmu braucis ar daudziem jauniem auto un kamēr par “izrādi” maksā darba devējs, tikmēr tas ir patīkami. Bet, kas jāmaksā pašam un ģimenē ir 2 automašīnas, tad es labāk izvēlos ietaupīt kādu latu (simtus latus) un braukt ar nelielu, ekonomisku mašīnu, kas ne tikai brauc ekonomiski, bet arī citās jomās izmaksā mazāk – piemēram nodevas, apkopes, riepas un pat CP sodu ziņā. 🙂 Remontos ielieku aptuveni 150 Ls gadā.

      Šobrīd man ir citas prioritātes, bet, ja arī nopirkšu jaunu auto (visticamākais Chevrolet Aveo vai Cruze SW) , tad arī jaunajam auto tiks uzstādīta gāzes iekārta – kādēļ tērēt naudu, ja var netērēt?

      • Es, protams, piekrītu, bet Tu jau arī neesi mazs cilvēks. Tajos mazajos sūdiņos braukt var, bet kad mēnesī noripo 5000 km baigi jūt komforta trūkumu. Un ja vēl auto ir pilns…. 2 lieli un 2 mazi, citiem (man) 3 mazi…. traks var palikt. Dzīvojam tak vienreiz 🙂 un ja nemaldos, tu biji amerikas auto fans 😉

      • Hmm…kāpēc nevarēja uzreiz paņemt Getzu ar 1.5 dīzelīti? Ak jā, no visiem 3 piedāvātajiem Getz dzinējiem tas bija dārgākais 🙂
        patreiz salīdzināt ir pagrūti, jo Getza vietā nācis i20 laikam? Bet nu 1.5 dīzelis ir apmēram 1.6 bendzīna cenā.

      • Pirkss: es pirku to auto mazlietotu savulaik (4 g.vecs ar 46tkm noskrējienu) un par ļoti izdevīgu cenu. Tad tas man maksāja tikai 4300 EUR un bija pat vēl 1 gada garantija! 🙂 Dīzeļi toreiz maksāja 2000 eur dārgāk.

  4. Gāzes iekārta laba lieta, biju jau rēķinājis, ka man tāds pasākums atmaksātos gada laikā, bet tā kā ar vienu un to pašu auto diži ilgāk par 1-2 gadus nebraucu neesmu tam pieķēries nopietni. Bet ja liktu iekārtu, tad motoram vajadzētu būt ar darba tilpumu 2,5-3,0 litri, lai var just jaudu un ekonomiju.

    • par jaudas zudumu, manuprāt, vairāk ir teikas, nekā realitāte. 3.8 vojim es nekādus mīnusu nejutu, bračkam ir 1.6 gazificēts un man šķiet, ka iet lopā 🙂 neesmu es, protams, sertificēts manometrs, bet nav tā, ka no benzīna uz gāzi pārslēdzozties pēkšņi pretvējš pieņemas spēkā.

      • Es to vairāk biju domājis par savu izvēli auto ar gāzi, man patiktu braukt ar kādu 3 litru V8 ar gāzi un vēl pa lēto, nevis 1.5 litrīgu motoriņu un ekonomēt 2ls 🙂

    • OK, nesapratu sākumā. Bet ar tiem lieliem auto un gāzi ir viena šaizīte, kuru tik asi neizjūt ar maziem auto – degvielas tvertne. Man Vojītim bija 45 litri rezerves riteņa vietā. Pie vidējā gāzes patēriņa ~ 18 l/100 km ik pēc 200 km nācās sākt meklēt GUS, reizēm ziemā gāze beidzās jau pēc ~ 190 km. Nu tas baigi kaitina! Ja vēl ikdienā uz darbu brauc, tad pofig, diena tāpat sačakarēta :D, bet braucot kādā ceļojumā mazais tilpums tracina. Mazlitrāžas motoriem var gandrīz uz pusi vairāk km nobraukt un tas vairs nav tik sāpīgi. Varēju jau, protams, es iebāzt kādu mega balonu uz 120 l bagāžniekā, bet tad auto sacūkots konkrēti, jo bagāžnieka vairs nav, turklāt vojīša lielais pluss ir iespēja izņemt beņķus un radīt plašu telpu, bet balons bagāžniekā šo prieku bojā.

  5. Man ir bijuši divi gazificēti auto, plus ir pieredze ar diviem bračkas auto un dažiem labiem kaimiņiem arī ir bijusi auto gazificēšanas pieredze.

    1. Es negribu skaļi lamāt vai atbalstīt gāzes iekārtas – skaidrs, ka tas nenotiek aiz laba prāta 🙂 cilvēks jūt, ka auto patērē daudz degvielas = naudas un dara ko lietas labā. Pilnīgi pieļauju, ka kādā dzīves posmā es atkal ļaušos gāzes priekam, bet tas noteikti būs tikai un vienīgi dēļ degvielas cenas. Pirmskara Latvijā arī brauca ar gāzes ģeneratoru mašīnām – pabraukt jau var…

    2. Vīganta iekārtas ir jaunas un tāpēc esmu pārliecināts, ka šitai tabulai reāla vērtība radīsies mirklī, kad būs noripoti kādi vismaz pāris gadi, jo tad vairs nebūs aptuvenie aprēķini, cik maksā remonts gadā utt, bet ar savu maciņu jau būsi sekojis situācijas attīstībai 🙂

    3.Mana pieredze liecina, ka pirmos pāris gadus ir OK, bet nākotnē gļuku apjoms nemitīgi aug un servisa līmenis LV diemžēl atpaliek no ideāliem. Es gan gazificēju Voyageru ar 3.8 litru dzinēju, bet nu pēdējais gads (kopā 5 lietošanas gads) bija murgu ieleja – vislaiku kaut kas notiek, serviss kaut ko novērš un pēc mēneša atkal nav labi…. daudz naudas tajā visā arī aiziet. Iekārta man biija tipa kruta 🙂 maksāja oi, oi, oi – tas ko esmu mainījis (cik nu atceros) – kaut kādi devēji (velns zina kas tas, bet divreiz main;īju), gāzes reduktors (3x), gāzes padeves trubas (1x), gāzes iekārtas sildīšanas trubas (1x) un neskaitāmas regulēšanas stundas….. Kas vēl ir jāatceras – sveces jāmaina regulāri!!!! Man nobraukums ar Vojīti bija vidēji 47 000 km gadā, tad nu trīs reizes gadā tās sveces un svečvadus mainīju – rezultāts kā saka “uz sejas”.

    4.Jebkurā gadījumā pieredze liecina, ka ja autiņam ir gāze, tad čakars ir mazliet lielāks par tādu auto kuram gāzes nav. Ik pa laikam nākas kaut ko pieregulēt utt, kas reizēm nav dārgi, bet kaitinoši un laiku aizņem gan. Kāds gāzes servismenis man teica, ka “gaz eto ņe dļa mašini”, savu viedokli viņš pamatoja ar to, ka auto ir radīts ar benzīna vai kādas citas degvielas dzinēju un viss tur ir rēķināts, lai tieši ar šo degvielu motors rūc. Gāze ir kaut kas klāt pievienots, iekārta uz mašīnas kopējās vērtības rēķina maksā neko un attiecīgi plus mīnus aprēķināta lai darbotos, bet gaidīt baiso uzticamību esot lieki.

    5. Atkal jau, man bija liels motors, bet tikvai tā neticu, ka tev tik maz benzīns patērējas ar to iekārtu, īpaši ziemā. Kamēr tas pasākums uzsilst, autiņš diezgan ilgi darbojas ar benzīnu un īsos pārbraucienos nereti nemaz nesanāk “iegāzēt”.

    6. Gāzes uzpildes staciju tīkls LV ir gana plašs, tur provblēmu nav. Igaunijā arī kaut kas iet uz labo pusi un vismaz Tallinā dzīvot var. Lietuva un POlija vispār sapņu zemes 🙂 Vācijā švakāk, bet atrast var.

    Rezumē: Kā jau sākumā norādīju, es saprotu gazifikācijas iemeslus, es šo rīcību nenonicinu un pieļauju, ka kādreiz atkal ko tādu darīšu, bet kamēr varu, no šī izvairos. Un, manuprāt, vienīgais pareizais veids kā gazificēties ir pašam likt gāzes iekārtu (servisā, protams), pirkt auto ar gāzi es neieteiktu (piedod mana vojīša pircēj par to auto ar 4. paaudzes iekārtu 🙂 paldies Dievam testdraiva laikā nekas nešķaudīja un nesmirdēja) jo tā vai citādi, bet gadi un intensīva ekspluatācija dara savu.

    • Paldies par komentāru. Man pagaidām bija tikai viena ķibele – biju norāvis to pogu salonā un pazuda kontakts… piebraucu servisā un man bez ierunām nomainīja pa garantiju.

      Vēl cilvēki sūdzas par gāzes smaku, bet es tādu problēmu nenovēroju.

      Mašīna man uzsilst – pārslēdzas uz gāzi ļoti ātri. No rīta ziemā iedarbinu un pēc 2…3 km jau pārslēdzas uz gāzi (tas ja nesilda mašīnu no rīta). Kopā nobraukti jau vairāk kā 10 000 km un problēmas nemana.

      Uzstādīja man Autonams kaut kādu kruto BRC iekārtu.

      • man ar bija kaut kāda krutā BRC 🙂
        It kā viss Ok, bet kad ķibeles sākās, nevarēju atrast, kurš tās novērsīs, jo izrādās, ka ar BRC daudzi labprāt neņemas, jo nav tur programmatūras un kas vēl. Tipa teica, ka iekārta laba, bet mūsējiem labāk ar poļu ražojumiem patīkot ņemties. Par to ka Autonams šito BRC apkalpo nezināju, moš arī kādu problēmu mazāk būtu bijis 🙂

        Ikdienā gāzes smaku es ar nejutu, beigās, kad ik pa laikam viss sprāga un šķaudīja, tad gan uzsita smārdu

        Ja tev iesilst pa 2 – 3 km apsveicu, man tas prasīja krietni vairāk laika. Bija man arī savulaik Audi 100 ar gāzi, tam bija kaut kāda parastā iekārta un lūk, to varēja jau ar gāzi iekurbuklēt un braukt santīmus p…s, bet blakusefekts parādījās – sprauslas sagāja sviestā un kaut kādas blīves tur arī izkalta (nu tā man meistars teica) dikti kratīja pirkstu un teica lai nekad ar gāzi pie auksta motora nebraucu 🙂

  6. Braucu ar gāzi ik dienas nu jau vairāk kā pusotru gadu. Diez vai man vēl kādreiz būs mašīna ar benzīna dzinēju bez gāzes iekārtas 🙂

    Pirmā pieredze ar gāzi nebija pārāk pozitīva tādēļ, ka uz auto, kad to nopirku bija vecākas paaudzes gāzes iekārta, kas savu mūžu jau pāris reižu bija nokalpojusi. Ar to ik pa laikam bija dažādas problēmas un manāmi zemāka jauda. Tā pie tam bija holandiešu iekārta, ar ko Latvijā gandrīz neviens gāzes uzstādītājs negrib krāmēties. Pašam nācās apgūt visu mezglu darbību, sūtīt remont komplektu no ebay utt. Man kā visnotaļ tehniskam cilvēkam tas savā ziņā bija pat interesanti, bet kopumā problēmu vairāk kā jēgas.

    Pēc kāda laika apnika man tā ņemšanās un uzliku jaunu, 4. paaudzes iekārtu. Nu jau kādu pus gadu esmu pilnīgi sajūsmā par to. Pie attiecīga regulējuma vismaz subjektīvi šķiet, iet pat labāk kā uz benzīna (vismaz pie zemiem apgriezieniem iespiežot gāzi grīdā), protams uz jaudas stenda tas nav mērīts. Nav nekādas smakas vai citu diskomfortu. Degvielas patēriņš man sanāk 9-10 litri benzīns vai 11 litri gāze (no pirksta izzīsts vidējais, tas protams ļoti mainās atkarībā no braukšanas stila, maršruta un laika apstākļiem). Braucu daudz, un gāzes iekārta man atmaksājās aptuveni 2 mēnešos.

    Morāle – ir vērts ieguldīt labā gāzes iekārtā. Ja pērkam mašīnu uz kuras jau ir gāze, noteikti vajag pievērst uzmanību kas tā par iekārtu un kādā stāvoklī tā ir. Vislabāk konsultēties ar kādu speciālistu.

    Vēl ir dzirdēts tāds arguments pret gāzi, ka gāze bojājot motoru, ar laiku pazūdot jauda un kas tik vēl ne. Nu, mans čipotais turbo motors ar 500 000 km odometrā ir nodzīvojis jau līdz otrajai gāzes iekārtai, un darbojas nevainojami. Tas laikam ir dzīvs pierādījums, ka tā gluži nav.

    • XLSX ir noklusējuma formāts manam excelim. Ja vajag kādā citā formātā, tad varu saglabāt un tev nosūtīt.
      Par e-pasta prasīšanu neko nezinu… fails ir nolikts publiski, tur nevajadzētu būt nekādām problēmām un jautājumiem, lai pie tā piekļūtu.

  7. Arī pievienošos tiem, kam pozitīva pieredze ar gāzi. Savā laikā Rīga- Tallina-Rīga pa 18 latiem ir nobraukta pie gāzes cenas 29sant/litrā. Toreiz tas bija Audi 200 165hp 2.2 turbo motors ar 80 litru balonu. Par cik vecajiem sedaniem sēdekļi nelocījās nost, tad bagažniekā to 80litrīgo balonu brīvi ielikt varēja un vietas palika pāri vēl daudz kam.
    Pēc tam bija auto, kuram 45 litrīgs balons – nu tas mani kaitināja. Tāpēc iesaku meklēt jebkādu veidu un iespēju ielikt pēc iespējas lielāku balonu. Ja kā te minēja, balons pietiek 200 kilometriem, tad tas jau ir onānisms. Cik lieki km tiek nobraukti uz/no GUS, jo ne jau vienmēr tas ir pa ceļam.

    Runājot par Getz vai lielāku auto – paskatieties Eiropas top 10 pirktākos auto un Latvijas. Eiropā vismaz 8 no tiem desmit ir mazauto, kamēr Latvijā 8 no 10 būs džipi. Viss ir mūsu izjātajās galviņās, jo ne jau vācieti vai francūzi vajadzētu saukt par santīmp…ju, ja viņš brauc ar mazauto. Dzīvē ir patīkamākas lietas, kur atstāt naudiņu. Bet nu katram savs.

    • Diez vai Eiropas pirktāko auto top ir derīgs šādā situācijā, jo tajā topā visticamāk visu ietekmē uzņēmumu autoparki. Tas, ka dažās Eiropas valstīs braukā ar maziem pirdelīšiem ir izskaidrojams ar to valstu nodokļu politiku, kur uz lielākiem dzinējiem ir ļoti lieli nodokļi. Un vispār, nav jau jāņem piemērs no sliktākajiem 😉

      • Auto ir emocionāls pirkums. Šo situāciju autoražotāji ir panākuši daudzu gadu garumā ar ļoti lieliem mārketinga budžetiem. Līdzīgu attīstību šobrīd varam novērot arī mobilo telefonu tirgū. Rezultāts – cilvēkiem tiek iestāstīts, ka viņiem vajag vairāk, kvalitatīvāk un krutāk, nekā racionāli ir nepieciešams. Ražotājus var saprast, jo, ja nebūtu šī mārketinga un emocionālās saiknes, tad visas automašīnas tiktu salīdzinātas pēc pamata parametriem (dzinēja, patēriņa, bagāžnieka tilpuma) un agri vai vēlu ražotāji vairs nespētu nopelnīt naudu.

        Līdz ar to – automašīna IR PĀRVIETOŠANĀS līdzeklis, bet ekstras ir ekstras, par kurām maksājot patērētājam ir jāapzinās, ka tas ir neracionāli un tikai iegriba. Piemēram, tādas ekstras kā – ādas salons, superaudiosistēma, metāliska krāsa, lietie diski un citas “ekstras” kas tiešā veidā neietekmē nedz pārvietošanās ātrumu nedz drošību, bet ir tikai emocionālas lietas, par kurām samaksā milzu naudu.

        Ir arī zemākās klases mašīnas, kurām nav ekstras, kuras šad un tad “iegribas”, bet nav kritiskas automašīnā – piemēram, kondicionieris, apsildāmie krēsli, elektriskie logi utt. Ja pieiet racionāli, tad arī bez tām var ļoti labi iztikt.

      • Vigant, tas, ko tu sauc par “ekstrām”, veido auto dizainu. Un auto dizains ir savā ziņā mākslas darbs, kuru var baudīt tieši tāpat, kā gleznu, mūziku, skaistu saulrietu vai jebko citu, kas sniedz baudījumu un prieku par dzīvi. Protams, ne visiem patīk gleznas, mūzika un skaisti saulrieti, bet tāpēc tie cilvēki nepērk sūdīgas gleznas un neglezno sūdus, neatskaņo trokšņus un nebojā citiem saulrietu. Tad kāpēc jāpērk tāds auto, uz kuru citiem pat atskatīties negribas?

        Ja ir tik racionāli, kā tu saki, tad pieļauju, ka uz taviem Hyunday Getz ir uzmontēti 15″ vai mazāki diski ar ļoti lielām riepām, viņi ir pelēcīgā krāsā, jo pelēkas krāsas auto vismazāk jāmazgā, un tavā mājā visticamāk nav gleznu pie sienām, lai nav lieki jāslauka putekļi. Cik noprotu dzīvo ārpus Rīgas, jo pretējā gadījumā visracionālākais pārvietošanās veids būtu sabiedriskais transports. Uzminēju? Kāda jēga tādai eksistēšanai? Jeb tu ietaupīto naudu ziedo Āfrikas bērniem?

      • Dzīves jēga vispār ir tāds dīvains topiks
        Man, piemēram, ir Opel Zafira ar rūpnīcas gāzi un nedēļā es tankā atstāju Ls 30.
        Manam kolēģim ir Audi A6 un viņš nedēļā tankā atstāj Ls 80 pie līdzīga nobraukuma.
        Nesen viens paziņu paziņa pārdeva māju. Sarunā viņš izteica viedokli, ka tie ar X5 un tamlīdzīgiem vāģiem neesot pircēji, bet skatītāji. Galu galā viņa māju nopirka džeks ar Audi burbuli pa 180 štukām Eur skaidrā naudā.
        Katrā ziņā ir dīvaini noskatīties, kad redzi vasarā Q7 ar ziemas riepām, jo acīmredzot nav naudas vasarenēm, vai vīru, kas A8 pie mājas mazgā pats.
        Tā kā nu kā lai pasaka – par gaumi nestrīdas un dzīves jēgu katrs meklē individuāli, vienam patīk BMW 7tā sērija, citam Fiat Multipla, vienam mašīna ir dizaina objekts, citam pārvietošanās līdzeklis no punkta A uz punktu B.
        Runājot par mašīnām, ir tikai viena lieta, kas mani mazliet mulsina – cilvēki, kas nopērk mašīnu ar skaistu dizainu un lielu motoru, un pēc tam sūdzas par to uzturēšanās izmaksām un rijību. Bet nu kā jau teicu – katram tas individuāli 🙂

      • Zin, par to auto mazgāšanu pie mājas es saprotu. Pašam patīk mazgāt auto pie mājas, ja nav pārāk auksts. Bez mazākām izmaksām pluss ir tāds, ka to autiņu pats var nomazgāt daudz labāk – gan izvēloties labākus līdzekļus, gan nomazgājot tās vietiņas, kur automazgātavās paslinko nomazgāt, gan arī nosusināt normāli var, lai nepaliek pleķi, nevis kaut kur jābrauc ar slapju un pilošu. Turklāt vasarā nomazgāt autiņu ir lielisks iemesls iziet ārā no mājas un nemocīt sevi ar sirdsapziņas pārmetumiem, ka neko nedari. Nez, es kaut kā vairāk cienu cilvēkus, kuri nebaidās sasmērēt rokas arī tad, ja var atļauties to nedarīt. Un ja patīk auto, tad arī mazgāt viņu ir patīkami.

        Man ir auto ar vidēji lielu motoru – par patēriņu ar viņa jaudu esmu stāvā sajūsmā, un vispār esmu ļoti apmierināts. Auto ar skaistu dizainu un lielu motoru maksā dārgi, tāpēc arī liekas pilnīgi dabiski, ka, ja samaksā TĀDU naudu, tad tīri psiholoģiski gribās, lai tā samaksātā nauda atpelnītos. Redz ku šodien TVNETā raksts par to ka parketnieki/apvidnieki lūst tikpat daudz, cik vieglie auto, tikai remonta izmaksas ir daudz lielākas: http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/457736-apvidnieku_drosiba_latvija_ir_mits .

  8. Racionāli vispār ir grūti dzīvot – izdzīvot var arī ēdot tikai kartupeļus un uzdzerot ūdeni…. Es pat dažus tādus indivīdus zinu, kuri neredz racionālu iemeslu sevi mazliet palutināt ar pārtiku, bet man gan šitāds racionālisms nepatīk.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s