Gudrais un komunikablais luksofors

Man šorīt stāvot sastrēgumā ienāca prātā ideja, ka Luksoforus vajadzētu saslēgt ar automašīnu. Ir taču automātiskās bremzēšanas sistēmas. Nepieciešams uzstādīt gudros luksoforus, kuri komunicē ar tuvojošos auto. Ja auto ātrums ir tāds, ka šoferis plāno braukt pie sarkanā, tad luksofors izraisa bremzēšanu un tādā veidā aptur automašīnu no pārbraukšanas pie sarkanās gaismas. Automašīnā panelī arī būtu informācija par to, ka nedrīkst braukt. Šāda bremzēšanas sistēma nodrošinātu, ka neviens nebrauc krustojumā pie sarkanās gaismas tai skaitā dzelzceļa krustojumos. Tāpat šāda sistēma samazinātu “dzelteno” laiku starp dažāda virziena plūsmām.

Tieši tāpat varētu strādāt arī zaļā gaisma – kaut kur panelī parādās zaļē gaisma, un ja pat tu stāvi aiz fūres un neredzi luksoforu, tu zini, ka ir iededzies zaļai un tūlīt sāksies kustība. Tāpat panelī varētu būt informācija par to cik ilgi vēl sarkanā gaisma degs, tādējādi dododt papildus informāciju vadītājam un samazinot stresu. Šāda papildus informācija mašīnā nodrošinātu daudz optimālāku “startu”, kad iedegas zaļā gaisma.

Protams operatīvajam transportam šāda ierobežojuma nebūtu vai būtu iespējams izslēgt gadījumos, ja nepieciešams braukt pie sarkanā… bet šķiet operatīvajam transportam ideālā gadījumā būtu iespēja kontrolēt luksoforus sev priekšā nodrošinot visu laiku zaļo plūsmu. Zaļās plūsmas nodrošināšana operatīvajam transporta līdzeklim pa priekšu ļaus arī vadītājiem vieglāk un ātrāk aizvākties no operatīvā transporta ceļa. Piemēram, šobrīd, ja brauc ātrie, un ir sastrēgums, tad vadītājiem bieži vien īsti nav kur izvietoties, lai palaistu operatīvo transporta līdzekli.

Vēl šāda mašīnas un luksoforu komunikācijas sistēma ļautu ieviest netraucējošas regulējošās gaismas arī tādās vietās, kur ir tikai neregulāra satiksme no sānu ielas (pie skolām, piemēram, satiksme ir tikai no rīta un vakarā, bet pa dienu tur luksofors īsti nav vajadzīgs). Luksofors varētu “saskaitīt” cik mašīnas no kura virziena gaida izbraukšanu, cik ilgi gaida un optimizētā veidā pārslēgt gaismas tā, lai plūsma būtu visoptimālākā visiem vadītājiem.

 

3 thoughts on “Gudrais un komunikablais luksofors

  1. Šāda piebraucošo mašīnu skaitīšana jau pastāv. Teiksim, pie pasažieru ostas, Jelgavā pāris krustojumos, braucot uz Lidostu kreisais pagrieziens, utt. Ir ieprogrammēts maksimālais luksofora sarkanīguma laiks, bet piebraucot automašīnai tas var tikt softiski saīsināts (spiediena sensors, iestrādāts brauktuvē vai arī kamera). Pluss – nav jāčakarējas ar autoražotājiem, ieviešot šādas sistēmas atbalstu mašīnās. Ārzemēs tiek izstrādātas un pastāv dažādas daudz modernākas “gudrās pilsētas”.

    • Bet ieviešot kaut kādu automašīnas komunikācijas sistēmu ar apkārtējo pasauli taču ļoti daudz – ne tikai “sarunāties” ar luksoforiem, bet arī ar centrālo sistēmu, kas precīzāk var monitorēt satiskmes plūsmas un reālā laikā piedāvāt alternatīvus ātrākas nokļūšanas ceļus. Vēl piemēram varētu uzlikt, ka pie skolām vai dzīvojamās zonās ātruma pārsniegšana vienkārši nav iespējama, jo sistēma piebremzē mašīnu līdz atļautajam ātrumam un tamlīdzīgas lietas, kuras pasargātu pašu pasažieri vai citus cilvēkus apkārt.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s