Ideāla lojalitātes karte

Paveroties savā naudas maciņā, nākas secināt, ka par naudu vēl vairāk vietas aizņem dažādās lojalitātes kartes, klientu kartes un atlaižu kartes. No vienas puses tās ir visnotaļ nevajadzīgas, bet no otras puses 3% atlaide pirkumam pa 50Ls tomēr ir 1.5Ls… vai 10% atlaide aptiekā… vai vēl kaut kas. Cilvēki šīs kartes ņem un diezgan bieži lieto. Problēma ir tajā, ka tās ir pārāk daudz (katram veikalam sava) un ka tiešais labums no tām ir mazs.

Tātad mana ideālā lojalitātes karte:

Tā ir VIENA karte, kas der visos veikalos. Tā ir karte, kas sniedz būtisku (!) atlaidi… un iespējams arī ir ar gada abonēšanas maksu. Jā, nepārlasījāties – manuprāt, gada vai mēneša maksas ieviešana par lojalitātes karti nodrošinās ekskluzivitāti un daudz lielāku atlaidi. Pieņemsim tavā pārtikas veikalā, kur tu izterēt mēnesī vidēji 200 Ls, 15% atlaižu karte būtu būtisks arguments, pat ja katru mēnesi par to būtu jāmaksā 5Ls.

Kaut kādā līdzīgā formā šāds princips strādā Amazon.com Prime. Tu maksās nedaudz vairāk par 70$ gadā un Amazon tev nodrošina bezmaksas piegādi precēm un vēl visādus satura pakalpojumus. No vienas puses tu būsi uzticīgāks klients tieši šim veikalam, jo tev ir patiešām liels ieguvums – bezmaksas ekspress piegāde, no otras puses tev ir arī kaut kas vairāk kā jebkuram citam klientam.

Tātad: Ieviesiet VIP klienta karti visiem pārtikas veikaliem Latvijā ar kaut kādu mēnešmaksu un būtisku atlaidi pirkumiem. Tāpat būtisks ieguvums arī pašiem pircējiem – atbrīvosies makā vieta sievas un bērnu fotogrāfijai!

7 thoughts on “Ideāla lojalitātes karte

  1. Pasarg dies’, lai kāds no mūsējiem vēl sadomātu, ka par viņu klienta karti jāmaksā gada maksa! 🙂 Tāpat jau tie 1-10 lati, kas samaksāti par karti, škiet tāda maza apšmaukšanās, jo nekādi dižie piedāvājumi to īpašniekiem parasti nemaz nav. Cik zinu, šāda gada maksa ir, piemēram, aizokeāna Cosco veikalu klientu kartēm, bet tur vispār bez šīs kartes iepirkties nevar (tajā pat laikā viņi neiebilst, ja ar vienu karti nāk vesels bariņš un izdevumus sašārē), bet tur ir cita filosofija – veikals tiešām piedāvā preces iegādāties lielos daudzumos par teju vairumtirdzniecības cenu.

    Viena karte daudzām piparbodēm – jā, vajag, bet būsim reāli – nekad vienā kartē nevienosies Rimčiks, Maksima un Iki.

  2. Eh, pilsoņi, pilsoņi…

    Par Lojalitāti var runāt tad, ja Klients par līdzīgu produktu ir gatavs maksāt vairāk vai arī par tādu pašu samaksu ir pēc pakalpojuma iet arī uz kādu tālāku veikalu.

    Ja kartes ieguvums ir atlaide, tad tā nav Lojalitātes, bet gan Price-Seeking atlaide.

    Un…
    Vairums Price-Seeking atlaides ir labs veids kā iedzīvoties pamatīgos zaudējumos. Jo vairāk klientu šādas kartes izmanto, jo lielāki zaudējumi kompānijai.

  3. Un vēl…
    Ideja runāt par “Lojalitātes” kartēm kā klientu piesaistīšanas instrumentu tieši pārtikas nišā, kur pamatproduktiem vispār ir niecīgs uzcenojums, tas visticamāk ir vai nu joks vai arī ļauna provokācija ar mērķi atsijāt mazāk saprotošus šī cienījamā resursa lasītājus.

    Ja Jūsu konkurenti pārtikas segmentā, ikdienas pamatproduktu nišā (tajā, uz kuru ģimenes mēnesī mēdz tērēt pa 200,- Ls) ievieš “lojalitātes” kartes, kuras piedāvā nopirkt lētāk, lētāk, lētāk, tad varat līksmot – jau pēc neilga laika Jums būs par vienu konkurentu mazāk!

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s