Kā ietaupīt degvielu? (no DB)

fuel-efficiency

Nu tākā ekonomiskā situācija uz ielā vēl joprojām nav spīdoša, tad viens labs veids kā ietaupīt ir braukt tā, lai mazāk tērētos benzīns. Šeit daži padomi, kā arī tu varētu ietaupīt kādus pāris litrus nedēļā.

Ikvienam automobilistam ir jāatceras, ka ir milzums daudz faktoru, kas ikdienā palielina automašīnas degvielas patēriņu. Vispirms jau lielākais degvielas dedzinātājs ir neatbilstošs auto tehniskais stāvoklis, neatbilstošs spiediens auto riepās, nekvalitatīva degviela, kā arī saraustīts braukšanas stils.

1. Braukt vienmērīgi
Viens no labākajiem veidiem kā samazināt degvielas patēriņu ir braukt plūdeni, bez pārmērīgas akseleratora pedāļa spaidīšanas.

2. Pārbaudiet spiedienu riepās
Vispirms lietojiet sezonai atbilstošas riepas. Riepu spiediens riepās nedrīkst būt pārāk liels, ne arī pārlieku mazs.  Pazemināts gaisa spiediens riepās apgrūtina automašīnas vadāmību, tādējādi tiek radīta daudz lielāka rites pretestība un braukšana kļūst neekonomiska. Vieglajai automašīnai normāls spiediens riepās, atkarībā no modeļa, ir no 1,7 līdz 2,5 atmosfērām. Ieteicams riepu spiedienu riepās pārbaudīt katru mēnesi, turklāt nevis degvielas uzpildes stacijās, kur manometru rādījums bieži vien ir kļūdains, bet gan autoservisos.

3. Distances ievērošana
Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

4. Pārbaudiet auto gaisa filtru
Netīrs gaisa filtrs ierobežo gaisa ieplūdi, ierobežo dzinējam veiktspēju un ekonomiku.

5. Atbilstoša pārnesumu izvēle un motora apgriezieni
Svarīga nozīme degvielas ekonomijā ir pareizai pārnesumu un motora apgriezienu izvēlei. Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams, izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, bet stabiliem apgriezieniem.

6. Savlaicīga maršruta plānošana
Pareizi novērtējot situāciju uz ceļa, izvairoties no nevajadzīgiem manevriem un liekas bremzēšanas, vadītāji var būtiski samazināt degvielas patēriņu. Sastrēgumi ir lielākais degvielas ienaidnieks, tāpēc svarīgi savlaicīgi izplānot braukšanas maršrutu, izvēloties nevis īsāko ceļu, bet gan brīvākās ielas. Katra lieka apstāšanās un braukšanas uzsākšana nodrošina papildus degvielas patēriņu.

7. Bez slēpju un riteņu turētājiem
Ārpus pilsētas jāatceras, ka braucot ar ātrumu ātrāk nekā 90km/h, degvielas patēriņš pieaug īpaši strauji. Šo apstākli vēl pastiprina, piemēram, jumta bagāžnieki, vai riteņu turētāji, kuri tiek dažkārt vadāti līdzi, bez īpašas vajadzības. Tāpat degvielas patēriņu var palielināt nevajadzīgi atvērti logi.

8. Paātrināties vienmērīgi
Lielākais degvielas šķērdētājs ir nepamatoti spēja akselerācija. Katrā krustojumam būt pirmajam noteikti nozīmēs, to, ka dienas beigās būsiet sasniedzis degvielas taupības antirekordu, īpaši tajos gadījumos, ja lielāko daļu pārvietojaties pilsētā. Atcerieties, ka pēc formulas cienīga paātrinājuma var sekot tik pat strauja bremzēšana.

Pārpublicēju no DB (Ceru, ka viņi nedusmosies) 🙂 un vēl es ceru, ka 5. oktobrī es laimēšu hibrīd-automašīnu Nestes akcijā.

8 thoughts on “Kā ietaupīt degvielu? (no DB)

  1. Es esmu sapratis, ka vislabākā degvielas ekonomija ir tad, ja 2x pārdomā, vai uz konkrēto vietu tiešām ir jābrauc. Un, ja ģimenē ir 2 mašīnas, tad varbūt vērts saskaņot laikus, lai braukšanai vismaz vienu dienu nedēļā izmantotu 1 mašīnu, nevis 2. Otra patiesība ir – censties izbraukt laicīgi, lai nav jāsteidzas. Jo, steigšanās gadījumā degvielas patēriņš pieaug ārprātīgi!
    Bet, nespēju sev liegt baudu, ko sniedz pie krustojuma iemīts pedālis grīdā un paātrinājums. OK, bieži to neprasās, bet zinu, ka ik pa laikam “noraujos” šai baudai. Un, kur bez audio sistēmas vai kondicioniera…

    • Manuprāt pirmais teikums (vai patiešām ir jābrauc) ir visbūtiskākais degvielas ekonomijai… Darba lietās mūsdienās daudzas patiešām nebūtiskas lietas var izdarīt attālināti (pa telefonu vai e-pastu). Būtiskus darījumus labāk tomēr veikt aci-pret-aci , jo tomēr var manīt atmosfēru un ja nu noiet kaut kas greizi, tad var improvizēt un pielabot. 🙂 Lai gan arī ikdienā aizbraukt līdz klientam parasti nenāk par ļaunu… kaut vai tikai ielūgumu personīgi nogādāt… bieži vien tādās īsās tikšanās var uzzināt par daudz lielākiem un būtiskākiem projektiem… 🙂

      Privātajā dzīvē, protams, ir grūti pateikt, vai ir jābrauc pie sievasmātes vai nav… vienmēr jau var nebraukt, bet tad tevi konkrēti piļīs sieva un sievasmāte Ziemassvētkos diezin vai vairs sveiks. 🙂

  2. dažas papildu fiškas:

    9. pārbaudiet vai kārtībā ir auto ritošā daļa. ja vajadzīgs – saremontējiet. piemēram, ķīlējoši suporti (simptoms – silti vai karsti diski pēc braukšanas) dod klāt 1-2 litru uz simtu.

    10. ievērojiet satiksmes noteikumus, nepārsniedziet atļauto braukšanas ātrumu. (uz atļauto 90kmh braucot ar maksimālo pārnesumu, vienmērīgi, var sasniegt pat labākus patēriņa rezultātus, kā publiski norāda autoražotāji 🙂

    11. nelaist auto ripot (neņemt ārā no “ātruma” ripojot no kalna). visiem modernajiem auto šprici regulē elektronika. atlaižot gāzi degvielas padeve tiek pārtraukta pavisam, bet izņemot ārā no ātruma dzinējs strādā brīvgaitas režīmā – ar patēriņu. (šis te ir tāds kontrintuitīvs, bet nu tā itkā esot).

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s