Atklāts kārtējais kartelis!

Prese ziņo, ka pasaulē atklāts kārtējais kartelis, kur pasaules gumijas ražotāji vienojušies par pārdošanas cenām un 10. gadus tirgojuši gumiju par paaugstinātu cenu. Protams kā jau ikvienā kompānija arī šajā ir uzradies nodevējs un iegāzis pārējos. Tagad tikai nāk klajā tas ka veselus 10 gadus pasaules sabiedrība maksāja būtiski vairāk par gumijas izstrādājumiem nekā tas būtu brīvas konkurences apstākļos.

Kā ir Latvijā? Vai Latvijā nav daudz tādu karteļu, ņemot vērā daudzās nozarēs neesošo konkurenci. Kas notiktu, ja RIMI un MAXIMA vienotos un tirgotu tualetes papīru ar 100% uzcenojumu? To īstenībā tāds pircējs veikalā nemaz īsti nepamanītu… Kas notiktu, ja 2 vienīgie kāda liela printeru ražotāja kārtridžu importētāji  Latvijā vienotos un tirgotu ar lielu uzcenojumu… principā tā būtu tāda sabiedrības “slaukšana” masveidā.

Es zinu vairākus mēģinājumus Latvijā vienoties… un lielākā daļa efektīvi strādā jau daudzus gadus… un parasti tiek apdraudētas tikai ar mēģinājumiem jauniem spēlētājiem iekarot tirgu…. tas protams kolektīvi tiek apkarots saknē, lai neizbojātu labo biznesu.

Kā atklāt karteli: Kas strādā mazumtirdzniecībā, tie noteikti zina – prasi vairākiem vairumtirgotājiem cenu uz vienu un to pašu preci un vienā un tajā pašā daudzumā un tu saņemsi vienu un to pašu cenu… ilgā laika periodā. Tātad – visticamākais, ka cenas ir saskaņotas…

Kāds var man atbildēt: kādēļ piens Rimi un Maximā maksā vienādi?

About these ads

Atstāj atbildi

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s